Rodzice są najważniejszymi osobami w życiu dziecka. Relacje z nimi mają zasadniczy wpływ na jego rozwój. To właśnie rodzice ponoszą pełną odpowiedzialność za efekty wychowania i edukacji swoich dzieci.

Wobec rodziców przedszkole pełni rolę wspomagającą i integrującą działania wychowawcze.

Naszą rolą nauczycieli jest pomoc, wspieranie i ewentualne korygowanie wysiłków i aktywności rodziców oraz pomoc dziecku w pokonywaniu trudności w procesie rozwoju. rodzina

Wspólnym zadaniem rodziców i nauczycieli jest stwarzanie spójnego środowiska edukacyjno-społecznego. Nauczyciele starają się pomagać rodzicom w ich trudnym zadaniu poprzez:

  • stwarzanie klimatu wzajemnego szacunku i zaufania we wspólnych kontaktach,
  • podjęcie wspólnej pracy nad rozwojem i wychowaniem dziecka,
  • systematyczne informowanie rodziców o rozwoju ich dziecka, zachowaniu, postępach i trudnościach.

Szczególną opieką przedszkole otacza rodziców dzieci z niepełnosprawnościami, ze względu na ich specyficzne problemy. Staramy się włączać tych rodziców w życie placówki, wspomagać w sytuacjach trudnych dotyczących dziecka.

Program rozwoju umiejętności wychowawczych realizowany jest przez aktywne uczestnictwo rodziców w różnych przedsięwzięciach organizowanych przez przedszkole a w szczególności:

  • przez udział w zajęciach przedszkolnych z dziećmi,
  • przez uczestnictwo w grupie wsparcia dla rodziców,
  • przez możliwość uzyskania indywidualnej porady od zatrudnionych w przedszkolu specjalistów: psychologa, logopedy, fizjoterapeuty.

Współpraca przedszkola z rodzicami przybiera  następujące formy:

  • zebrania grupowe,
  • zajęcia otwarte dla rodziców,
  • uroczystości i imprezy przedszkolne,
  • pomoc rodziców w przygotowaniu uroczystości przedszkolnych.

Ważnym elementem podczas rekrutacji dzieci do przedszkola jest zaznajomienie rodziców z jego specyfiką – funkcjonowanie w przedszkolu: 4 oddziałów specjalnych i 3 oddziałów integracyjnych. Niezbędne jest wyjaśnienie i przybliżenie założeń wychowania integracyjnego oraz podkreślenie pozytywnych aspektów codziennych kontaktów bezpośrednich lub pośrednich dzieci z niepełnosprawnościami ze zdrowymi rówieśnikami.

Rodzice mają także prawo do uzyskania odpowiedzi na nurtujące ich w związku z tym pytania, wątpliwości czy niejasności.