Wielozmysłowe poznawanie kolorów dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych” opiera się na zadaniach, które dostosowane są do wieku i możliwości dzieci. Program powstał w celu przybliżenia dzieciom zagadnień związanych z różnorodnością barw.
Został stworzony z myślą o dziecku, tak, aby zdobyło ono pewną wiedzę oraz potrafiło ją wykorzystać podczas codziennej aktywności. Przedszkolak pojmuje świat całym sobą, stąd stwarzane w ramach projektu sytuacje dydaktyczne pomagają w nabyciu określonych umiejętności. Podwaliny innowacji zaczerpnięte są z metody Porannego Kręgu, a myślą przewodnią jest zasada Marii Montessori: „Co ręce dotkną, rozum zapamięta”. Stymulacja polisensoryczna, to nauka życia przez życie, to celowe kształtowanie bodźców w celu wywołania zaplanowanych wrażeń i uczuć. Umożliwia poznawanie przez patrzenie, słuchanie, dotykanie, wąchanie i smakowanie – czyli tworzenie globalnego, wielozmysłowego obrazu danego pojęcia. Dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną, proces uczenia się i nabywania wszelkich umiejętności jest niezwykle utrudniony. Dlatego stymulacja wielozmysłowa, pomagająca im w odbiorze wrażeń zmysłowych z otaczającego ich świata oraz z ich ciała, stanowi dla nich metodę zajęć edukacyjnych.
ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ